Rich life - Rijk leven

http://nellyvanderbas.blogspot.com/

Leven van een christen vanuit Jezus Christus door het geloof

Anonymous

Ik ben jouw God

2022-10-2115:41

Nelly v/d Bas

 

Ik ben jouw God

We hoeven niet bang te zijn om stappen te zetten. Hij is er bij! Hij heeft al voorzien! We hebben vaak zo weinig vertrouwen in God en zien zo vaak op onze omstandigheden. Maar weet God het niet? Ziet Hij niet alle dingen? Kunnen we dan niet op God vertrouwen? 

Hij geeft je vandaag mee, dat je nergens bang voor hoeft te zijn en dat je sterk en moedig mag zijn. Hij zal je niet loslaten. Hij zal je niet verlaten. Ik ben jouw God. Ik ben bij je waar je ook heengaat. (Jozua 1 : 9)




Bij Hem schuil ik...

2022-10-1416:38

Nelly v/d Bas

 

Bij Hem schuil ik…

Ik las eens over goedertierenheid de betekenis; Gods onuitputtelijke genadige liefde en dat vind ik een prachtige omschrijving.

Dit gebed uit Psalm 143 is mij op het hart geschreven.

Ik kan niet zonder Zijn onuitputtelijke genadige liefde! Elke dag heb ik die nodig! Zonder Hem kan ik niets en weet ik niet waar ik heen moet gaan. Maar Hij wijst de weg, Hij maakt het mij bekend. Niet gelijk de hele weg, maar elke keer met kleine stukjes zodat ik op Hem blijf vertrouwen en dat ik het aan kan. Ik vertrouw op Jezus Christus, bij Hem schuil ik. Jij ook? Er is geen betere weg!




De Trooster

2022-10-0716:29

Nelly v/d Bas

 De Trooster



Je voelt je misschien alleen in al je verdriet en pijn, maar dat ben je niet, als je Zijn kind bent. Want Jezus Christus heeft de Trooster, de Heilige Geest gezonden om voor altijd bij je te zijn en in je hart te wonen. 

Hij is je Trooster en Helper! En Hij wijst je op Jezus, die jou liefheeft tot het einde!






Hij laat je nooit alleen!

2022-09-3016:38

Nelly v/d Bas

 

Hij laat je nooit alleen!

Iedereen van ons heeft wel een strijd te strijden. En de één meer dan de ander en de één zwaarder dan de ander, maar weet dat je het niet alleen hoeft te doen, wanneer je Christus lief hebt. Dan is Hij altijd bij je. Hij heeft de zwaarste strijd gestreden voor jou en mij aan het kruis om onze zonden. Jezus kent je strijd en Hij laat je nooit alleen!





Wees niet bang

2022-09-1613:26

Nelly v/d Bas

 

Weest sterk en hebt goede moed, en vreest niet, en verschrikt niet voor hun aangezicht; want het is de HEERE, uw God, Die met u gaat; Hij zal u niet begeven, noch verlaten. Deuteronomium 31 : 6

We hoeven niet bang te zijn. Je zult misschien zeggen gemakkelijk gezegd. Nee ik zeg niets gemakkelijk, maar ik weet bij ondervinding dat God bij mij is en Hij is ook bij jou in al je angsten en pijn. Leg je hand maar in Zijn hand. Hij houdt je rechterhand vast en helpt je. Hij is veel sterker dan alles wat er op je afkomt. Hij is Overwinnaar. Hij helpt je overal doorheen. Steun maar op Hem. Hij is er voor je. Hij heeft zoveel geduld meer dan ieder ander mens. En je zult merken, dat je echt geholpen wordt. Dat je kracht mag ontvangen voor deze dag. En wanneer je morgen weer je hand in Zijn hand legt krijg je weer kracht voor die dag. Blijf maar op Hem vertrouwen, Jezus Christus, onze Herder.


<
1